MARMARA ÜNİVERSİTESİ
2020 YILI
DOĞA BİTKİLERİ VE SU ÜRÜNLERİ ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ
BİRİM FAALİYET RAPORU
İÇİNDEKİLER
ÜST YÖNETİCİ SUNUŞU……………………………………………………
I- GENEL BİLGİLER…………………………………………………………
A- Misyon ve Vizyon……………………………………………………..
B- Yetki, Görev ve Sorumluluklar………………………………………...
C- İdareye İlişkin Bilgiler……………………………………………..…..
1- Fiziksel Yapı………………………………………….……………
2- Örgüt Yapısı……………………………………………….……….
3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar …………………………………….
4- İnsan Kaynakları ………………………………………..………….
5- Sunulan Hizmetler …………………………………………………
6- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi …………………………………….
D- Diğer Hususlar ……………………………………...…………………
II- AMAÇ ve HEDEFLER …………………………………………………….
A- İdarenin Amaç ve Hedefleri ……………………..……………………
B- Temel Politikalar ve Öncelikler ……………………………………….
C- Diğer Hususlar ……………………………………...…………………
III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER ………
A- Mali Bilgiler …………………………………………………………..
1- Bütçe Uygulama Sonuçları ………………………………………...
2- Temel Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar ………………………..
3- Mali Denetim Sonuçları ………………………………………….
4- Diğer Hususlar …………………………………………………….
B- Performans Bilgileri …………………………………………………..
1- Faaliyet ve Proje Bilgileri …………………………………………
2- Performans Sonuçları Tablosu ……………………………………
3- Performans Sonuçlarının Değerlendirilmesi …………………….
4- Performans Bilgi Sisteminin Değerlendirilmesi ………………….
5- Diğer Hususlar ……………………………………………………
IV- KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN
DEĞERLENDİRİLMESİ ……………………………………………………
A- Üstünlükler ………………………………………………………..
B- Zayıflıklar ………………………………………………………..
C- Değerlendirme ……………………………………………………
V- ÖNERİ VE TEDBİRLER ………………………………………………..
BİRİM / ÜST YÖNETİCİ SUNUŞU
(Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkında Yönetmeliğin 19 uncu maddesi “………… Birim faaliyet raporlarında birim yöneticisinin; idare faaliyet raporlarında ise ilgili bakan ve üst yöneticinin sunuş metni yer alır.)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Adı Soyadı
Unvanı
İmza
I- GENEL BİLGİLER
(Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkında Yönetmeliğin 19 uncu maddesi “a) Genel bilgiler: Bu bölümde, idarenin misyon ve vizyonuna, teşkilat yapısına ve mevzuatına ilişkin bilgilere, sunulan hizmetlere, insan kaynakları ve fiziki kaynakları ile ilgili bilgilere, iç ve dış denetim raporlarında yer alan tespit ve değerlendirmelere kısaca yer verilir.
A. Misyon ve Vizyon
Misyon
Ekonomik ve tıbbi değeri olan tarımı yapılan, atasal özelliklere sahip bitkilere ait tohumları toplamak ve yetiştirilmesi için çalışmalar yapmak, varlıkları tehlike altında olan bölgemize ait endemik bitkileri koruma altına almak, üretme metotlarını araştırıp geliştirmek, çoğaltmak ve üretici ile ilgililerin kullanımına sunmak ve ilgili birimlerle işbirliği yaparak ülke florasına ve ekonomiye katkı sağlamaktır. Mevcut karides, alabalık, kefal ve deniz salyangozu gibi su ürünlerinin korunması ve üretilmesi ile ilgili çalışmalar yapmak ve bilinçlendirme adına eğitim ve üretim faaliyetlerinde bulunmaktır.
Vizyon
Ulusal ve uluslararası düzeyde ekonomiye katkı sağlayan özgün araştırmalar yapmak ve ekonomik değeri olan tıbbi bitkilerin atasal tohumlara sahip korunması gereken kültüvarların, su ürünlerinin yetiştirilmesini sağlamak ve yöre çiftçisini ve üreticisini eğitmek ve yönlendirmektir.
B. Yetki, Görev ve Sorumluluklar
1- Türkiye’de doğal olarak yetişen tıbbi ve ekonomik değeri olan bitkilerin ve atasal tohumlara sahip tarımı yapılan bitkilerin varlıklarını tespit edip, koruma ve çoğalma metotları üzerinde çalışmak,
2- Çeşitli kuruluşlar ve şahıslar tarafından doğadan toplanıp yurt dışına ihraç edilen bitkilerimizin tahrip ve yok edilmesini engellemek,
3- Tıbbi ve ekonomik değeri olan bitkilerimizden alınan tohum veya soğanları üretmek için sera, bahçe ve tarlalar tesis etmek,
4-Deniz ve tatlı su balıkçılığını geliştirmek için gerekli balık, deniz salyangozu deneme ve üretme çiftlikleri kurmak,
5- Doğal bitkiler, atasal tohumlar ve ekolojik tarım ile su ürünleri ile ilgili faaliyetleri tüm yurda yaymak ve bu konuda yöre halkını eğitmek.
C. İdareye İlişkin Bilgiler
1- Fiziksel Yapı
1.1- Eğitim Alanları Derslikler
Eğitim Alanı |
Kapasitesi 0–50 |
Kapasitesi 51–75 |
Kapasitesi 76–100 |
Kapasitesi 101–150 |
Kapasitesi 151–250 |
Kapasitesi 251–Üzeri |
Anfi |
|
|
|
|
|
|
Sınıf |
|
|
|
|
|
|
Bilgisayar Lab. |
|
|
|
|
|
|
Diğer Lab. |
|
|
|
|
|
|
Toplam |
|
|
|
|
|
|
1.2- Sosyal Alanlar
1.2.1.Kantinler ve Kafeteryalar
Kantin Sayısı: … Adet
Kantin Alanı: … m2
Kafeterya Sayısı: … Adet
Kafeterya Alanı: … m2
1.2.2.Yemekhaneler
Öğrenci yemekhane Sayısı: … Adet
Öğrenci yemekhane Alanı: … m2
Öğrenci yemekhane Kapasitesi: … Kişi
Personel yemekhane Sayısı: … Adet
Personel yemekhane Alanı: … m2
Personel yemekhane Kapasitesi: … Kişi
1.2.3.Misafirhaneler
Misafirhane Sayısı: … Adet
Misafirhane Kapasitesi: … Kişi
1.2.4.Öğrenci Yurtları
|
Yatak Sayısı 1 |
Yatak Sayısı 2 |
Yatak Sayısı 3 – 4 |
Yatak Sayısı 5 - Üzeri |
Oda Sayısı |
|
|
|
|
Alanı m2 |
|
|
|
|
1.2.5.Lojmanlar
Lojman Sayısı: … Adet
Lojman Bürüt Alanı: … m2
Dolu Lojman Sayısı: … Adet
Boş Lojman Sayısı: … Adet
1.2.6.Spor Tesisleri
Kapalı Spor Tesisleri Sayısı: … Adet
Kapalı Spor Tesisleri Alanı: … m2
Açık Spor Tesisleri Sayısı: … Adet
Açık Spor Tesisleri Alanı: … m2
1.2.7.Toplantı – Konferans Salonları
|
Kapasitesi 0–50 |
Kapasitesi 51–75 |
Kapasitesi 76–100 |
Kapasitesi 101–150 |
Kapasitesi 151–250 |
Kapasitesi 251–Üzeri |
Toplantı Salonu |
|
|
|
|
|
|
Konferans Salonu |
|
|
|
|
|
|
Toplam |
|
|
|
|
|
|
1.2.8.Sinema Salonu
Sinema Salonu Sayısı: … Adet
Sinema Salonu Alanı: … m2
Sinema Salonu Kapasitesi: … Kişi
1.2.9.Eğitim ve Dinlenme Tesisleri
Eğitim ve Dinlenme Tesisleri Sayısı: … Adet
Eğitim ve Dinlenme Tesisleri Kapasitesi: … Kişi
1.2.10.Öğrenci Kulüpleri
Öğrenci Kulüpleri Sayısı: … Adet
Öğrenci Kulüpleri Alanı: … m2
1.2.11.Mezun Öğrenciler Derneği
Mezun Öğrenciler Derneği Sayısı: … Adet
Mezun Öğrenciler Derneği Alanı: … m2
1.2.12.Okul Öncesi ve İlköğretim Okulu Alanları
Anaokulu Sayısı: … Adet
Anaokulu Alanı: … m2
Anaokulu Kapasitesi: … Kişi
İlköğretim okulu Sayısı: … Adet
İlköğretim okulu Alanı: … m2
İlköğretim okulu Kapasitesi: … Kişi
1.3- Hizmet Alanları
1.3.1. Akademik Personel Hizmet Alanları
|
Sayısı (Adet) |
Alanı (m2) |
Kullanan Sayısı (Kişi) |
Çalışma Odası |
1 |
20 |
Müdür ve Yardımcısı |
Toplam |
1 |
20 |
2 |
1.3.2. İdari Personel Hizmet Alanları
|
Sayısı (Adet) |
Alanı (m2) |
Kullanan Sayısı |
Servis |
1 |
25 |
11 |
Çalışma Odası |
2 |
6 |
2 |
Toplam |
3 |
31 |
13 |
1.4- Ambar Alanları
Ambar Sayısı: … Adet
Ambar Alanı: … m2
1.5- Arşiv Alanları
Arşiv Sayısı: … Adet
Arşiv Alanı: … m2
1.6- Atölyeler
Atölye Sayısı: … Adet
Atölye Alanı: … m2
1.7- Hastane Alanları
Birim |
Sayı (Adet) |
Alan (m2) |
Acil Servis |
|
|
Yoğun Bakım |
|
|
Ameliyathane |
|
|
Klinik |
|
|
Laboratuar |
|
|
Eczane |
|
|
Radyoloji Alanı
|
|
|
Nükleer Tıp Alanı |
|
|
Sterilizasyon Alanı |
|
|
Mutfak |
|
|
Çamaşırhane |
|
|
Teknik Servis |
|
|
………… |
|
|
………… |
|
|
………… |
|
|
………… |
|
|
Hastane Toplam Kapalı Alanı |
|
|
2- Örgüt Yapısı
3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
3.1- Yazılımlar
3.2- Bilgisayarlar
Masa üstü bilgisayar Sayısı: 4 Adet
Taşınabilir bilgisayar Sayısı: 1Adet
Tablet Sayısı………………..: 0Adet
3.3- Kütüphane Kaynakları
Kitap Sayısı: 1 Adet
Basılı Periyodik Yayın Sayısı: 0 Adet
Elektronik Yayın Sayısı: 0 Adet
3.4- Diğer Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
Cinsi |
İdari Amaçlı (Adet) |
Eğitim Amaçlı (Adet) |
Araştırma Amaçlı (Adet) |
Projeksiyon |
0 |
0 |
0 |
Slayt makinesi |
0 |
0 |
0 |
Tepegöz |
0 |
0 |
0 |
Episkop |
0 |
0 |
0 |
Barkot Okuyucu |
0 |
0 |
0 |
Baskı makinesi |
0 |
0 |
0 |
Fotokopi makinesi |
1 |
0 |
0 |
Faks |
1 |
0 |
0 |
Fotoğraf makinesi |
0 |
0 |
0 |
Kameralar |
0 |
0 |
0 |
Televizyonlar |
0 |
0 |
0 |
Tarayıcılar |
1 |
0 |
0 |
Müzik Setleri |
0 |
0 |
0 |
Mikroskoplar |
0 |
0 |
0 |
DVD ler |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4- İnsan Kaynakları
(Biriminin faaliyet dönemi sonunda mevcut insan kaynakları, istihdam şekli, hizmet sınıfları, kadro unvanları, bilgilerine yer verilir.)
4.1- Akademik Personel
Akademik Personel |
|||||
|
Kadroların Doluluk Oranına Göre |
Kadroların İstihdam Şekline Göre |
|||
Dolu |
Boş |
Toplam |
Tam Zamanlı |
Yarı Zamanlı |
|
Profesör |
|
|
|
|
|
Doçent |
|
|
|
|
|
Yrd. Doçent |
|
|
|
|
|
Öğretim Görevlisi |
|
|
|
|
|
Okutman |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Çevirici |
|
|
|
|
|
Eğitim- Öğretim Planlamacısı |
|
|
|
|
|
Araştırma Görevlisi |
|
|
|
|
|
Uzman |
|
|
|
|
|
4.2- Yabancı Uyruklu Akademik Personel
Yabancı Uyruklu Öğretim Elemanları |
||
Unvan |
Geldiği Ülke |
Çalıştığı Bölüm |
Profesör |
|
|
Doçent |
|
|
Yrd. Doçent |
|
|
Öğretim Görevlisi |
|
|
Okutman |
|
|
Çevirici |
|
|
Eğitim-Öğretim Planlamacısı |
|
|
Araştırma Görevlisi |
|
|
Uzman |
|
|
Toplam |
|
|
4.3- Diğer Ünv. Görevlendirilen Akademik Personel
Diğer Üniversitelerde Görevlendirilen Akademik Personel |
||
Unvan |
Bağlı Olduğu Bölüm |
Görevlendirildiği Üniversite |
Profesör |
|
|
Doçent |
|
|
Yrd. Doçent |
|
|
Öğretim Görevlisi |
|
|
Okutman |
|
|
Çevirici |
|
|
Eğitim Öğretim Planlamacısı |
|
|
Araştırma Görevlisi |
|
|
Uzman |
|
|
Toplam |
|
|
4.4- Başka Ünv. Kurumda Görevlendirilen Akademik Personel
Başka Üniversitelerden Üniversitemizde Görevlendirilen Akademik Personel |
||
Unvan |
Çalıştığı Bölüm |
Geldiği Üniversite |
Profesör |
|
|
Doçent |
|
|
Yrd. Doçent |
|
|
Öğretim Görevlisi |
|
|
Okutman |
|
|
Çevirici |
|
|
Eğitim Öğretim Planlamacısı |
|
|
Araştırma Görevlisi |
|
|
Uzman |
|
|
Toplam |
|
|
4.5- Sözleşmeli Akademik Personel
Sözleşmeli Akademik Personel Sayısı |
|
Profesör |
|
Doçent |
|
Yrd. Doçent |
|
Öğretim Görevlisi |
|
Uzman |
|
Okutman |
|
Sanatçı Öğrt. Elm. |
|
Sahne Uygulatıcısı |
|
Toplam |
|
4.6- Akademik Personelin Yaş İtibariyle Dağılımı
Akademik Personelin Yaş İtibariyle Dağılımı |
||||||
|
21-25 Yaş |
26-30 Yaş |
31-35 Yaş |
36-40 Yaş |
41-50 Yaş |
51- Üzeri |
Kişi Sayısı |
|
|
|
|
|
|
Yüzde |
|
|
|
|
|
|
4.7- İdari Personel
İdari Personel (Kadroların Doluluk Oranına Göre) |
|||
|
Dolu |
Boş |
Toplam |
Genel İdari Hizmetler |
|
|
|
Sağlık Hizmetleri Sınıfı |
|
|
|
Teknik Hizmetleri Sınıfı |
|
|
|
Eğitim ve Öğretim Hizmetleri sınıfı |
|
|
|
Avukatlık Hizmetleri Sınıfı. |
|
|
|
Din Hizmetleri Sınıfı |
|
|
|
Yardımcı Hizmetli |
|
|
|
Toplam |
|
|
|
4.8- İdari Personelin Eğitim Durumu
İdari Personelin Eğitim Durumu |
|||||
|
İlköğretim |
Lise |
Ön Lisans |
Lisans |
Y.L. ve Dokt. |
Kişi Sayısı |
|
|
1 |
|
1 |
Yüzde |
|
|
|
|
|
4.9- İdari Personelin Hizmet Süreleri
İdari Personelin Hizmet Süresi |
||||||
|
1 – 3 Yıl |
4 – 6 Yıl |
7 – 10 Yıl |
11 – 15 Yıl |
16 – 20 Yıl |
21 - Üzeri |
Kişi Sayısı |
|
|
|
|
|
2 |
Yüzde |
|
|
|
|
|
|
4.10- İdari Personelin Yaş İtibariyle Dağılımı
İdari Personelin Yaş İtibariyle Dağılımı |
||||||
|
21-25 Yaş |
26-30 Yaş |
31-35 Yaş |
36-40 Yaş |
41-50 Yaş |
51- Üzeri |
Kişi Sayısı |
|
|
|
|
|
2 |
Yüzde |
|
|
|
|
|
|
4.11- İşçiler
İşçiler (Çalıştıkları Pozisyonlara Göre) |
|||
|
Dolu |
Boş |
Toplam |
Sürekli İşçiler |
1 |
0 |
1 |
Vizeli Geçici İşçiler (adam/ay) |
|
|
|
Vizesiz işçiler (3 Aylık) |
|
|
|
Toplam |
|
|
|
4.12- Sürekli İşçilerin Hizmet Süreleri
Sürekli İşçilerin Hizmet Süresi |
||||||
|
1 – 3 Yıl |
4 – 6 Yıl |
7 – 10 Yıl |
11 – 15 Yıl |
16 – 20 Yıl |
21 - Üzeri |
Kişi Sayısı |
|
|
1 |
|
|
|
Yüzde |
|
|
|
|
|
|
4.13- Sürekli İşçilerin Yaş İtibariyle Dağılımı
Sürekli İşçilerin Yaş İtibariyle Dağılımı |
||||||
|
21-25 Yaş |
26-30 Yaş |
31-35 Yaş |
36-40 Yaş |
41-50 Yaş |
51- Üzeri |
Kişi Sayısı |
|
|
|
1 |
|
|
Yüzde |
|
|
|
|
|
|
5- Sunulan Hizmetler
5.1- Eğitim Hizmetleri
5.1.1- Öğrenci Sayıları
Öğrenci Sayıları |
|||||||||
Birimin Adı |
I. Öğretim |
II. Öğretim |
Toplam |
Genel Toplam |
|||||
|
E |
K |
Top. |
E |
K |
Top. |
Kız |
Erkek |
|
Fakülteler |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yüksekokullar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Enstitüler |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Meslek Yüksekokulları |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toplam |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1.2- Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı Öğrenci Sayıları
Yabancı Dil Eğitimi Gören Hazırlık Sınıfı Öğrenci Sayıları ve Toplam Öğrenci Sayısına Oranı |
||||||||
Birimin Adı |
I. Öğretim |
II. Öğretim |
I. ve II. Öğretim Toplamı(a) |
Yüzde* |
||||
|
E |
K |
Top. |
E |
K |
Top. |
Sayı |
|
Fakülteler |
|
|
|
|
|
|
|
|
Yüksekokullar |
|
|
|
|
|
|
|
|
*Yabancı dil eğitimi gören öğrenci sayısının toplam öğrenci sayısına oranı (Yabancı dil eğitimi gören öğrenci sayısı/Toplam öğrenci sayısı*100)
5.1.3- Öğrenci Kontenjanları
Öğrenci Kontenjanları ve Doluluk Oranı |
||||
Birimin Adı |
ÖSS Kontenjanı |
ÖSS sonucu Yerleşen |
Boş Kalan |
Doluluk Oranı |
Fakülteler |
|
|
|
|
Yüksekokullar |
|
|
|
|
Meslek Yüksekokulları |
|
|
|
|
Toplam |
|
|
|
|
5.1.4- Yüksek Lisans ve Doktora Programları
Enstitülerdeki Öğrencilerin Yüksek Lisans (Tezli/ Tezsiz) ve Doktora Programlarına Dağılımı |
||||||
Birimin Adı |
Programı |
Yüksek Lisans Yapan Sayısı |
Doktora Yapan Sayısı |
Toplam |
||
Tezli |
Tezsiz |
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toplam |
|
|
|
|
|
5.1.5- Yabancı Uyruklu Öğrenciler
Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sayısı ve Bölümleri |
|||
|
Bölümü |
||
Kadın |
Erkek |
Toplam |
|
Fakülteler |
|
|
|
Yüksekokullar |
|
|
|
Enstitüler |
|
|
|
Meslek Yüksekokulları |
|
|
|
Toplam |
|
|
|
5.2- Sağlık Hizmetleri
|
YATAK SAYISI |
HASTA SAYISI |
TETKİK SAYISI |
ACİL SERVİS HİZMETLERİ |
|
|
|
YOĞUN BAKIM |
|
|
|
KLİNİK |
|
|
|
AMELİYAT SAYISI |
|
|
|
POLİKLİNİK HASTASI SAYISI |
|
|
|
LABORATUAR HİZMETLERİ |
|
|
|
RADYOLOJİ ÜNİTESİ HİZMETLERİ |
|
|
|
NÜKLEER TIP BÖLÜMÜNDE VERİLEN HİZMETLER |
|
|
|
MEDİKO SOSYAL POLİKLİNİK HASTA SAYISI |
|
|
|
5.3-İdari Hizmetler
2020 Mali Yılında Doğa Bitkileri ve Su Ürünleri Araştırma ve Uygulama Merkezinin yetki ve sorumluluk alanında bulunan Marmara Adasında üniversitemize ait zeytinliğin bakım, işletme ile ilgili hususların takip edilmesi ve kontrolü ile Kandıra Sarısu’da yine üniversitemiz adına tahsisli arazide yürütülen florastik ve faunistik çalışmaların ve işbirliklerinin sağlanması ve takibinin yapılması süreçleri gerçekleştirilmektedir.
5.4-Diğer Hizmetler
2019 ve daha önceki yıllarda Milli Bakanlığına bağlı çeşitli eğitim kurumlarından gelen öğrencilere merkezde gerçekleştirilen su analizleri ve testler konusunda ve laboratuvar ortamını tanımaları için gerekli bilgilendirme yapılmakta iken 2020 yılında Covit-19 salgınından ve söz konusu eğitim kurumlarının ve üniversitemizin uzaktan eğitime geçmesinden dolayı konu kapsamında herhangi bir faaliyet gerçekleştirilememiştir.
6- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi
2020 Mali Yılında Doğa Bitkileri ve Su Ürünleri Araştırma ve Uygulama Merkezimizde yönetim kurulu başkan ve üyeleri idari ve akademik çalışmaları gerekli görülen toplantı ve iş bölümü doğrultusunda gerçekleştirmektedir.
Harcama Yetkilisi: Prof. Dr. Şener AKINCI (MÜDÜR)
Gelir-Gider Gerçekleştirme Yetkilisi: Prof. Dr. Metin ÖZER (MÜDÜR YARDIMCISI)
Taşınır Kayıt Kontrol yetkilisi: Prof. Dr. Figen Esin KAYHAN (MÜDÜR YARDIMCISI)
MUAYENE KOMİSYON ÜYELERİ
Başkan: Prof. Dr. Gülşah ÖZYİĞİTOĞLU
Üye: Dr. Öğr. Üyesi. Orhan GÖKYAY
D- Diğer Hususlar
Merkezimiz 2019 yılında merkez laboratuvarlarında gerçekleştirilen rutin analizler yanında gerek Marmara adası gerekse de Kandıra Sarısu biriminde tarımsal üretime yönelik çeşitli etkinlikler yürütmüştür. Bu yılda başlayan, seramızda çoğaltılmış bazı kültür bitkileri Sarısu birimine transfer edilmiş, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Tarımda Köye Hizmetler birimi ile yürütülmüş atasal tohumların çoğaltılması ve tıbbi bitkilerin seçimi ve yetiştirilmesi ile ilgili çalışmalara başlanmış ancak 2020 yılı içerisinde covid-19 dolayısı ile çalışma sekteye uğramıştır.
Marmara Üniversitesi Doğa Bitkileri ve Su Ürünleri Araştırma ve Uygulama Merkezi (DOBİSU) ve Akademik Gelişim Birimi işbirliği ile önceki yıllarda üniversitemiz mensuplarının kendi günlük yoğunluklarından sıyrılıp, eğlenceli bir ortamda üretimini gerçekleştirmekten keyif duyacakları ürünler ortaya koymaları için bir platform; bilgi, beceri ve deneyim paylaşım alanı oluşturmak için doğal sabun yapımı atölyesi, parfüm yapım atölyesi ve mum yapım atölyesi çalışmaları covit-19 nedeniyle 2020 yılı içerisinde gerçekleştirilememiştir.
II- AMAÇ ve HEDEFLER
A. İdarenin Amaç ve Hedefleri
Stratejik Amaçlar |
Stratejik Hedefler |
Kurumsal dönüşümü sürdürebilir kılmak |
2023 yılı sonuna kadar birimimizin Kenan Evren Kışlası yerleşkesine taşınıp yeni cihazlarla güçlendirilip akrilite olması
|
Yerleşkemizde açığa çıkan atıkların doğru bir şekilde bertaraf edilmesi |
Göztepe Yerleşkesinde Eğitim ve Araştırma Laboratuvarında ortaya çıkan tüm tehlikeli atıkların ve kullanma zamanı geçmiş kimyasalların doğru toplanıp yerleşkemizden uzaklaştırılması için toplanma yerlerinin belirlenmesi |
İdari personel ve öğrenci eğitm-ögretim hareketliliği, araştırma ve işbirliğinin arttırılması |
Üniversitemizin tüm birimlerinin her yıl en az bir defa öğrencilerin motivasyonunu sağlamak için birimlerin kendi alanlarına göre gezi düzenlemesi |
Yöre Çiftçisini bilinçlendirmek için projeler üretmek |
Doğal ve organik tohumculuğu geliştirmek için her yıl 3000’den az olmamak üzere sebze fidesi üreterek yöre halkına ücretsiz dağıtmak ve yöre belediyeleri ile sosyal sorumluluk projeleri üretmek |
Akademik ve İdari Personel İçin Hobi bahçesi oluşturmak
|
Maltepe Kenan Evren Kışlası Yerleşkesinde yerleşim yerleri planları yapılırken 2023 yılı sonuna kadar 25-30 m2’lik 100 adet hobi bahçeleri oluşturmak.
|
B. Temel Politikalar ve Öncelikler
Ekonomik ve tıbbi değeri olan tarımı yapılan, atasal özelliklere sahip bitkilere ait tohumları toplamak ve yetiştirmek, varlıkları tehlike altında olan bölgemize ait endemik bitkileri koruma altına almak, üretme metotlarını araştırıp geliştirmek, çoğaltmak ve üretici ile ilgililerin kullanımına sunmak ve ilgili birimlerle işbirliği yapmak, Mevcut karides, alabalık, kefal ve deniz salyangozu gibi su ürünlerinin korunması ve üretilmesi ile ilgili çalışmalar yapmak.
C. Diğer Hususlar
(Bu başlık altında, yukarıdaki başlıklarda yer almayan ancak birimin açıklanmasını gerekli gördüğü diğer konular özet olarak belirtilir.)
III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER
Mali Bilgiler
1- Bütçe Uygulama Sonuçları
1.1-Bütçe Giderleri
|
2020 BÜTÇE BAŞLANGIÇ ÖDENEĞİ |
2020 GERÇEKLEŞME TOPLAMI |
GERÇEK. ORANI |
TL |
TL |
% |
|
BÜTÇE GİDERLERİ TOPLAMI |
100.000,00 |
21.981,45 |
21,98 |
01 - PERSONEL GİDERLERİ |
0 |
|
|
02 - SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ |
0 |
|
|
03 - MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ |
47.189,00 |
11.784,13 |
24,97 |
05 - CARİ TRANSFERLER |
6.015,00 |
842,32 |
14 |
06 - SERMAYE GİDERLERİ |
3.016,00 |
0 |
0 |
10- EK ÖDEME(Proje Danışmanlık) KATKI PAYI |
43.773,00 |
9.355,00 |
21,37 |
— Bütçe hedef ve gerçekleşmeleri ile meydana gelen sapmaların nedenleri;
Covit-19 sebebi ile gelirimizin önemli ölçüde düşmesinden dolayı giderlerde kısıtlamaya gidilmiştir.
1.2-Bütçe Gelirleri
|
2020 BÜTÇE TAHMİNİ |
2020 GERÇEKLEŞME TOPLAMI |
GERÇEK. ORANI |
|
TL |
TL |
% |
|
|
BÜTÇE GELİRLERİ TOPLAMI |
75.000,00 |
18.138,55 |
24,18 |
|
02 – VERGİ DIŞI GELİRLER |
75.000,00 |
18.138,55 |
|
|
03 – SERMAYE GELİRLERİ |
0 |
0 |
|
|
04 – ALINAN BAĞIŞ VE YARDIMLAR |
0 |
0 |
|
|
— Bütçe hedef ve gerçekleşmeleri ile meydana gelen sapmaların nedenleri;
Covit-19 Salgınından dolayı gelirlerimizde bir hayli düşüş gerçekleşmiştir. Daha önce 180-200 adet su numunesi analiz için laboratuvarımıza gelirken yaşanan Covit-19 nedeni ile numune sayımız azalmıştır.
2- Temel Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar
3- Mali Denetim Sonuçları
4- Diğer Hususlar
B- Performans Bilgileri
ÖNCEKİ YILLARDA SUNULAN KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ, KANDIRA BELEDİYESİ VE MARMARA ÜNİVERSİTESİ DOĞA BİTKİLERİ VE SU ÜRÜNLERİ ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ İLE YAPILMASI PLANLANAN ORTAK PROJELER
T.C.
MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Proje No :
Proje Başlığı : Kandıra bölgesine ait bazı ürünlerin Ata tohumlarının üretimi ve devamlılığın sağlanması |
||
Proje Yürütücüsü : Marmara Üniversitesi1, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanlığı Tarımsal Hizmetler Şube Müdürlüğü2, Kandıra Belediye Başkanlığı3 |
||
Adı: |
Soyadı: |
Ünvanı: |
Projenin yürütüleceği birim : Doğa Bitkileri ve Su Ürünleri Araştırma ve Uygulama Merkezi, Sarısu Birimi, Babadağ, Kandıra. |
||
Proje Türü : A tipi proje : Bilimsel Araştırma Projeleri
|
Proje Alanı |
Eğitim |
Sosyal |
Fen |
Sağlık |
|||
C Tipi Projeler için |
Lisansüstü Programa Başlama Tarihi |
Lisansüstü Programın Bitiş Tarihi
|
|||||
K Tipi Projeler için |
Arş.Grv.Dr., Öğt.Grv.Dr., Yrd.Doç.Dr. kadrosuna atanma tarihi:
|
||||||
Proje Süresi 6 Ay 12 Ay 18 Ay x 24 Ay |
Başvuru Tarihi: |
||||||
Proje Bütçesi : …TL |
Komisyondan istenen bütçe: Onaylanan bütçe (boş birakiniz) : |
||||||
Projenin Yürütüleceği Birim (Dekan, Müdür…) onayi
Adı-Soyadı: Prof. Dr. Şener AKINCI Ünvanı ve Görevi: DOBİSU Müdürü İmza: Tarih |
Projenin Yürütüleceği Birim (Dekan, Müdür…) onayi
Adı-Soyadı: Ünvanı ve Görevi: İmza: Tarih |
Projenin Yürütüleceği Birim (Dekan, Müdür…) onayi
Adı-Soyadı: Ünvanı ve Görevi: İmza: Tarih |
|
Araştırmacılar |
Araştırmacılar |
Adı-Soyadı: Hüseyin ÇİMEN Ünvanı ve Görevi: Mühendis Projeye katkı yüzdesi (%): 30 İmza: Tarih Cep Tel: 0535 226 41 19 e-posta: hcimen@marmara.edu.tr |
Adı-Soyadı: Ünvanı ve Görevi: Projeye katkı yüzdesi (%): İmza: Tarih Cep Tel: e-posta: |
|
Destek Miktarı ve tipi |
Araştırmacılar |
|
Adı-Soyadı: Ünvanı ve Görevi: Projeye katkı yüzdesi (%): İmza: Tarih Cep Tel: e-posta: |
|
PROJE ÖZETİ
Proje başlığı, özeti ve anahtar kelimeler Türkçe ve İngilizce yazılmalıdır. Proje özetleri birer sayfayı geçmemelidir. Proje özeti, başvuru formunun ana bölümlerinde ayrıntılı olarak yapılan açıklamaların kısa ve net cümlelerle özünü yansıtan bölümdür. Özet (summary) projenin soyut bir tanıtımı değil, ana hatları ile önerilen projenin:
- Amacı,
- Konunun kısa bir tanıtımı, neden bu konunun seçildiği ve özgün değeri,
- Kuramsal yaklaşım ve kullanılacak yöntemin ana hatları,
- Ulaşılmak istenen hedefler ve beklenen çıktıların çağrı programının amaç ve hedeflerine ne gibi katkılarda bulunabileceği hususlarında ayrı paragraflar halinde kısa ve net cümlelerle bilgi verici nitelikte olmalıdır.
Proje Başlığı: Kandıra bölgesine ait bazı ürünlerin Atasal tohumlarının üretimi ve devamlılığın sağlanması |
Proje Özeti
Bu proje kapsamında Kandıra bölgesindeki köylerden toplanan genetiği değiştirilmemiş Atasal tohumların fide haline getirilerek üreticilere dağıtmak suretiyle yaygınlaşmasını sağlanacaktır.
Hibrit veya genetiği değiştirilmiş tohumların ekimi ve yaygınlaşması ile ilgili sürdürülen tarım faaliyetlerinde dünyada olduğu gibi ülkemizde de çok sayıda cevaplandırılması gereken sorular bulunmaktadır. Bunların arasında kullanılan tohum ile olduğu kadar kullanılan kimyasallar ile de ilgili sorunlar yer almaktadır. Yüzyıldan daha eski zamanlardan beridir ülkemizde kendimize ait tohumlarla yapılan üretim sayesinde tüketiciye doğal, lezzetli ve hoş kokulu, kimyasal kökenli gübre ve zararlıları yok edici ilaçlar kullanılmaksızın üretilmiş ürünler sunulmaktaydı. Ancak artan nüfus nedeni ve nispeten daha kısıtlanmış arazilerde eskiye nazaran daha çok ürün elde edilmeye çalışılmaktadır. Bu, daha çok ürün veren tohumlara ve her türlü zararlı koruma kimyasallarına her geçen gün daha fazla ihtiyaç duymamıza yol açmaktadır.
Bu çalışma, sözü edilen ve çevre ve insan üzerine olumsuz etkileri henüz yoğun olarak tartışılmakta olan üretim modeli aksine, yararları net ve bilinen ürünlere dönüşüm amacı taşımaktadır. Bölgenin iklim ve toprak yapısına uygun yerli-ata tohumlarıyla lezzetli ve sağlıklı ürünlerin üretilmesini, dağıtılmasını, özendirilmesini ve desteklenmesini kapsamaktadır. Bu üretim uygulaması ayrıca çok kontrollü ve denetimli pestisit ve gübre kullanımını dolayısı ile ekonomiye önemli bir katkıyı da içermektedir. Bu durum ülkemizde ve dünyada tartışılmakta olan insan sağlığı ve çevre kirliliği açısından önem arz etmektedir.
Proje kapsamında Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanlığı Tarımsal Hizmetler Şube Müdürlüğü tarafından temin edilen Atasal tohumlar Marmara Üniversitesinin DOBİSU Kocaeli Kandıra Sarısu birimindeki serasında fideler haline getirilip, yöre çiftçisine düşük bir ücretle dağıtımı yapılması ile gerçekleştirilecektir.
Bu üretim ve dağıtım modeli ile ülkemizde “Milli Tarım Projesi” kapsamında başlatılan milli tohum seferberliği ile ata tohumların toplanması ve TİGEM (Ankara Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü) laboratuvarlarında tohum gen bankasında muhafaza edilen ve tescillenen tohumların bölgede yaygınlaştırılması amaçlanmaktadır. Bu projede, yaygınlaşması amacı ile 3 çeşit tohum olarak Kandıra Sivri kıl biber, Kandıra sivri biberi,-Kandıra kırmızı salçalık biberi ve Kandıra pembe domatesi fide üretiminde ve dağıtımında kullanılacaktır. Projenin ilk yılındaki ürün verimliliği ve satışı değerlendirilerek ikinci yılda ürünlerin bir kısmından tohum kaynağı olarak koruma altına alınarak saklanacak ve üretimin sürdürülmesi sağlanacaktır.
|
Anahtar Kelimeler: Sarısu, Atasal tohum, Kandıra biberi, Yetiştirme, fide, dağıtım. |
Project Title: Production of ancestral seeds of some products belonging to Kandıra region and ensuring continuity |
|
Project Summary
Within the scope of this project, it will be ensured that the genetically unaltered ancestor seeds collected from the villages in Kandıa are seeded and distributed to the producers. There are many questions that need to be answered in our country as in the world in the cultivation and spreading of hybrid or genetically modified seeds. These include problems with the chemicals used, as well as with the seed used. Since more than a century, the production made with our own seeds in our country for natural, delicious and pleasant smelling products were produced without using chemical fertilizers and pesticides. However, due to the increasing population and relatively more restricted lands, more products are being tried to be obtained than before. This makes us need more seeds and to use more harmful chemicals every day. This study aims to transform the benefits into clear and known products, contrary to the production model mentioned and whose negative effects on the environment and human being are still being discussed intensively. It consists of producing, distributing, encouraging and supporting delicious and healthy products with native-ancestral seeds suitable for the climate and soil structure of the region. This production application also includes an important contribution to the economy due to the use of highly controlled and controlled pesticides and fertilizers. This situation is important in terms of human health and environmental pollution being discussed in our country and in the rest of the world. Within the scope of the project, Ancestral seeds provided by the Department of Agricultural Services of the Department of Reeveship of Kocaeli Metropolitan Municipality will be realized by making seedlings in the greenhouse of Marmara University's Kocaeli Kandıra Sarısu unit and distributing them to the local farmers at a low fee. With this production and distribution model, national seed mobilization initiated within the scope of the National Agricultural Project in our country aims to collect ancestral seeds and to spread the seeds stored and registered in the seed gene bank in TIGEM (Ankara General Directorate of Agricultural Enterprises) in the region. In this project, with the aim of spreading, 3 kinds of seeds will be used in the production and distribution of Kandıra “Sivri kıl” pepper, Kandıra “sivri” pepper, Kandıra red pepper and Kandıra pink tomato seedlings. The product efficiency and sales in the first year of the project will be evaluated, and in the second year, some of the products will be protected as seed sources and stored and the production will be maintained. |
|
Keywords: Sarısu, Ancestral seed, Kandira pepper, Cultivation, seedling, distribution. |
|
AMAÇ VE HEDEFLER Projenin amacı ve hedefleri ilgili çağrı programının amaç ve hedefleriyle ilişkisi ve bu amaç hedeflere ulaşılmasında ne tür katkılar sağlayacağı ayrı bölümler halinde kısa ve net cümlelerle ortaya konulmalıdır. Amaç ve hedeflerin belirgin, ölçülebilir, gerçekçi ve proje süresinde ulaşılabilir nitelikte olmasına dikkat edilmelidir. Kandıra bölgesi (Merkez ve köyler) Marmara Bölgesinin Kuzeydoğusundadır: Doğusunda Adapazarı, Batısında Ağva, Güneyinde İzmit Kuzeyinde ise Karadeniz yer alır. Bölge 21.767,38 hektar yüzölçümüne sahip olup 5 merkez mahalle ve 91 köy mevcuttur. Kandıra ilçesinde bulunan tarım arazisi Kocaeli ilinin %55’ini oluşturmaktadır. Kandıra bölgesi çok sayıda sebze ve meyve açısından gen merkezi konumundadır. Yörede Kandıra sivri biberi, Kandıra salçalık biber, sivri kıl biber gibi yöreye ait meyvelere ait tohumlar TİGEM tarafından tescillenme aşamasında işlem görmektedir. Yöre çiftçisine bunun yanında yine kandıraya özgü pembe domates üretimi için atasal tohumdan üretilen fide dağıtımı da öncelikli hedeflerden biri durumundadır. Ata tohumu, saf, doğal, yerel, geleneksel ve organik, genetiğiyle oynanmamış, döllenmiş hücredeki çekirdeğine herhangi bir müdahale yapılmamış, kimyasal maddelere bulaşık olmayan, nesilden nesile aktarılabilen, atalarımızın kullandığı doğal tohum olarak tanımlanmaktadır. Bu ürünlerin yeniden çoğaltılması ve çiftçiye kazandırılması çok önemli bir ulusal ve ekonomik bir hizmet olarak görülmektedir. Bu amaçla yapılacak temel iş TİGEM’e verilmiş ve tescil aşamasındaki bu tohumların ilgili kişilerden alınarak yetiştirme ortamlarında çimlendirilmesi ve fide haline getirilmesidir. Bu amaçla bölgede yörede yetiştirilen atasal tohumların Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanlığı Tarımsal Hizmetler Şube Müdürlüğü aracılığıyla ilgili üreticilerden toplanması gerekmektedir. Milli Tarım Projesi kapsamında başlatılan Milli tohum seferberliği çalışması sırasında Kandıra bölgesinde toplanan 40 çeşit tohum Ankara Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü laboratuvarında incelenmiş ve bu tohumlardan 3 çeşittin Atasal tohum olduğu tespit edilmiştir. Bu 3 çeşit tohum; Sucuali köyünden İrfan ALAK (Kandıra sivri kıl biber), Sinanlı Bilallı köyünden Hatice EFE (Kandıra sivri biberi-Kandıra kırmızı salçalık biberi) adlı üreticilerden temin edilmiştir. Ayrıca civar köyler gezilmek suretiyle Kandıra’ya özgü yeni atasal tohumlar toplanıp TİGEM laboratuvarına gönderilmek suretiyle toplanan tohumların atasal tohum olup olmadığının tespiti yapılıp, bir sonraki yıl bu tohumlar fide haline getirip çoğaltılarak yöre çiftçilerine dağıtılarak yaygınlaştırılması sağlanacaktır. Fide üretimi Marmara Üniversitesi Doğa Bitkileri ve Su Ürünleri Araştırma ve Uygulama Merkezi (DOBİSU) Kandıra-Sarısu biriminde seralarda çoğaltılacak ve burada açılacak eğitim merkezinde kurs görecek çiftçilere düşük bir ücret karşılığı verilecektir. Atasal tohum, genetiği değiştirilmemiş, yetiştirildiği bölgenin iklim ve toprak yapısına uygun, bölgedeki hastalık ve zararlılarına dayanıklı, dışardan tohum satın alımına ihtiyaç duyulmadan kendi meyvesinden alınan tohumlarla üretimi yapılabilen tohumlardır. Bu tohumların kullanılması ve yaygınlaştıtılması sayesinde; 1. İnsan sağlığı korunacak, 2. Yöredeki benzer ürünlerde gen bozulmaları önlenecek, 3. Yörenin iklim ve toprak yapısına uygun sebze ve meyve üretim yapıldığından, daha az tarımsal pestisit kullanımı yapılacağından, insan sağlığı korunacak ve çevre kirliliğinin (İçme sularının kirlenmesi/pestisit ve nitrat vb) önüne geçilecektir. 3. Yöreye uygun tohumlarla üretim yapıldığında üretim girdileri azalacak 4. Atasal tohumlar kullanmak suretiyle doğal üretim yapılmak suretiyle de daha lezzetli sebze ve meyve üretimi gerçekleşecektir. 5. Sonraki üretim dönemlerinde tohum için para ödenmeyecektir. Projenin ilk yılında deneme amaçlı olarak sınırlı üretici iel başlaması düşünülen bu proje, ikinci yıldan itibaren ilk yıl hasat verileri değerlendirilerek daha fazla üreticiye ulaştırılacak ve bölgesel bir kimlik kazanacaktır. Projenin istenilen büyüklüğe erişmesinin ve üreticiye kazandıracağı gelirin söz konusu köylerde topyekün üretim seferberliğinin başlamasına ve hane halkı ile köy gelirlerinin artmasına yol açması beklenmelidir. Sonuç olarak bölgenin daha fazla üretip satması ile köylerdeki istihdamın artması ve ekilmeyen alanların yeniden tarıma dönüşmesi dolayısı ile ülke ekonomisine katkıda bulunacaktır. |
- KONU, KAPSAM ve LİTERATÜR ÖZETİ
Proje önerisinde ele alınan konunun kapsamı ve sınırları, projenin araştırma sorusu veya problemi açık bir şekilde ortaya konulmalı ve İlgili literatür taraması ve değerlendirilmesi yapılarak proje konusunun literatürdeki önemi, arka planı, bugün gelinen durum, yaşanan sorunlar, eksiklikler, doldurulması gereken boşluklar vb. hususlar ortaya konulmalıdır.
Literatür değerlendirmesi yapılırken ham bir literatür listesi değil, ilgili literatürün özet halinde bir analizi sunulmalıdır.
Türkiye, Temel besin buğdayla birlikte, bazı önemli tarla bitkilerinin de gen merkezi konumundaki bir ülkedir. Diğer öenmli ürünlerimiz ise Arpa (Hordeum), Çavdar (Secale), Yulaf (Avena), Keten (Linum), Nohut (Cicer), Mercimek (Lens), Bezelye (Pisum), Korunga (Onobrychis), Yonca (Medicago) ve Fiğ (Vicia) dir (1). Bu ürünlerden mercimeğin 4, nohudun 10, üçgülün 11 tanesi endemik olmak üzere 104, yoncanın 34, korunganın 42, fiğin 6 tanesi endemik olmak üzere toplam 60 türü yalnız ülkemizde bulunmaktadır (2). Ata tohumlarına sahip çıkma, saklama ve tescillendirme projesi TİGEM koordinasyonunda gerçekleştirilmektedir. Bu konuda Cumhurbaşkanımızın eşi Emine Erdoğan’ın özel destek ve gayretleri dikkat çekicidir. Kendi ifadeleri ile Tarım Bakanlığına teslim edilen 1000 ‘in üzerinde tohumun kimyasal ve genetik analizleri yapılmıştır. Bunların arasında niteliklerinden emin olunan fideler, Tarım Kredi Kooperatiflerinin sözleşmeli çiftçileri tarafından tarlada üretilmektedir. Bu kapsamda günümüze kadar hasat edilen; Kandıra’nın sivri biberinden Ayaş beyaz bodur domatesine, Samsun yerli patlıcanın'dan kavun, karpuz, salatalık ve marula kadar pek çok ürün tüketiciyle buluşturulmuştur. Bu çalışmalardaki ana amaçlardan biri Ata tohumlarından elde edilen ürünlerin, ülkedeki tüm yaygın marketlerde tüketiciyle buluşturulması kayıt altına alınarak tescillenen tohumların satışının da benzer şekilde yaygınlaştırmasıdır. Açıklanan rakamlara gore sertifikalı tohum üretimi 2002 yılında 145 bin ton iken, 2018 yılında %630 artış ile 1 milyon 59 bin tona ulaşmıştır. Bu dönemde alan bazında tarımsal üretimin yerli tohumdan karşılanma oranı %80 olmuştur. Emine Erdoğan, Ata tohumun, bir anlamda yaşam sigortası olduğunu ve bu projenin, tarımı millî bağımsızlığımızın anahtarı olarak görüldüğünü belirtmiştir. Besinlerimizin, içeriği açısından zengin, özgün tadında ve kokusunda, seneler önceki gibi soframıza gelmesi gerektiği Sayın Emine Erdoğan ve Tarım Bakanı Ekrem Pakdemirli tarafından ifade edilmiştir (3) Bu konunun önemi çok sayıdaki Avrupa ülkesinde anlaşılmış ve genetiği korunmuş yerli türlerin ıslahı yapılarak o ülkelere özgü ürünlerin tarımı geliştirilerek devam etmektedir. Ülkemizde de konuya gerekli hassasiteyin gösterilmesi sayın Emine Erdoğan’ın dediği gibi milli değerlerimize sahip çıkmanın gerekliliği konusunda ilgili çalışmaların yapılmasını zorunlu kılmaktadır. (1)Anonim 2016 a. Türkiye’nin Buğday Atlası, WWF-Türkiye (Doğal Hayatı Koruma Vakfı), İstanbul, Türkiye, Eylül 2016. (2)Karagöz A, Zencirci N, Tan A, Taşkın T, Köksel H, Sürek M, Toker C, Özbek K, 2010. Bitki Genetik Kaynaklarının Korunması ve Kullanımı. Türkiye Ziraat Mühendisliği VII. Teknik Kongresi. 11-15 Ocak 2010. Bildiriler Kitabı – I: 155-177. (3) https://www.tigem.gov.tr/Haber/HaberDetayEng/7cabca50-7e14-4a6e-911c-bedcae2e19d5 |
- ÖZGÜN DEĞER
Proje önerisinin, özgün değeri (bilimsel kalitesi, farklılığı ve yeniliği, hangi eksikliği nasıl gidereceği veya hangi soruna nasıl bir çözüm geliştireceği ve/veya ilgili bilim/teknoloji alan(lar)ına metodolojik/kavramsal/kuramsal olarak ne gibi özgün katkılarda bulunacağı vb.) ayrıntılı olarak açıklanmalıdır.
Proje, öncelikle ülkenin azalmakta olan tarım kaynaklarına dikkat çekecektir. Bölgedeki tarımın bilinçli ziraat mühendisleri ve akademisyenlerinin öncülüğünde yüksek verimli, kaliteli, lezzetli, pazar olanakları geniş ve gelir getirici bir özelliğe dönüştürülmesi sağlanacaktır. Bu proje ile ilk defa bölgeye ait tescilli ata tohumları yalnız saklanmayacak her biri bir ürüne ve gelire dönüşecektir. Böylece bölgenin çok değerli ürün kaynakları tekrar üretime sevk edilecek ve bu önemli kaynaklar he geçen yıl miktar olarak artacak ve önce bölgesel sonra da ülke bazında ekonomik katkılar elde edilecektir. Projede adı geçen ürünler ilk kez bu proje ile bir tarım projesinde geniş çaplı ekilmeye başlanacak ve bu çok değerli gen kaynakları her yıl ki üretim sonunda artırılarak değerlendirilmiş olacaktır. Böylece bu gen kaynakları halkın çok amaçlı kullanımına sunulacaktır.
|
- YÖNTEM
Projede uygulanacak yöntem ve araştırma teknikleri (veri toplama araçları ve analiz yöntemleri dahil) ilgili literatüre atıf yapılarak (gerekirse ön çalışma yapılarak) belirgin ve tutarlı bir şekilde ayrıntılı olarak açıklanmalı ve bu yöntem ve tekniklerin projede öngörülen amaç ve hedeflere ulaşmaya elverişli olduğu ortaya konulmalıdır.
Projede uygulanacak yöntem(ler)le ilerleme kaydedilememesi durumunda devreye sokulacak alternatif yöntemler (B planı) da belirlenerek ifade edilmelidir.
Projenin ilk aşaması Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanlığı Tarımsal Hizmetler Şube Müdürlüğü tarafından önceden belirlenmiş üreticilerden veya yeni kaynaklardan toplanması ile başlayacaktır. Bilindiği gibi daha önce adı geçen üreticilerden toplanan bu tohumlar için adı geçen müdürlük tescil için başvuruda bulunmuştur. Tescil sonuçlandığında bu tohumların değeri daha da artmış olacaktır. Toplanan biber varyeteleri ve domates tohumları özenli ve dikkatli bir şekilde Kandıra Sarısu da kurulu bulunan ve İstanbul Marmara Üniversitesi Doğa Bitkileri ve Su Ürünleri Araştırma ve Uygulama Merkezi kontrolündeki alanda serada viyollere ekilecek ve fide haline getirilecektir. Bu aşama sırasında bu alanda Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanlığı Tarımsal Hizmetler Şube Müdürlüğü tarafından yapılacak olan Sarısu Eğitim Merkezinde 20-25 kişilik gruplar halinde çiftçilere verilecek birkaç günlük eğitimin ardından fideler düşük bedeller ile üreticilere dağıtılacaktır. Ziraat mühendisleri ve müdürlük görevlileri fidelerin ekimi ve bakımı konularında sürekli kontrol yapacaklardır ve gerekli uyarılarda bulunacaklardır. Söz konusu eğitim sırasında çiftçilerin alanda kalabilmeleri için gerek duyulan konaklama üniteleri üniversite ve müdürlük tarafından sağlanacaktır. Çitçilere özellikle konunun önemi ve muhtemel kazançları konusunda gerekli bilgiler verilecektir. İlk yıl daha sınırlı sayıdaki çitçinin eğitime katılması sağlanacak bu konuda köy muhtarlarından gerekli iletişim desteği talep edilecektir. Sonraki yıllarda projenin başarısı doğrultusunda çiftçi katılımı ve fide sayısı ile yeni ürünlere ait tohum çeşitliliği arttırılacaktır.
|
- YAPILABİLİRLİK
- YÖNETİM DÜZENİ, İŞ PAKETLERİ VE İŞ-ZAMAN ÇİZELGESİ
- İŞ PAKETLERİ
Aşağıdaki İş Paketi (İP) Tablosu, projenin İP’leri için ayrı ayrı hazırlanmalıdır. İP sorumlusu olarak yalnızca 1 kişi yazılmalıdır. İP için süreler gerçekçi bir şekilde öngörülmelidir. İş paketi tablosu iş paketi sayısına bağlı olarak arttırılabilir.
İŞ PAKETİ TABLOSU |
|||||||
İP No |
1 |
Başlama Zamanı (Kaçıncı Ay) |
Eylül-Nisan |
Süresi (Ay) |
6 |
||
İP Adı |
Atasal tohumların temini (Yerel üreticilerden ilgili tohumların toplanması) |
||||||
İP Amaç ve Hedefleri: Bu tohumlar çimlendirilmek üzere muhafaza altına alıncaktır. |
|||||||
İP’nin Projenin Başarısına Yapacağı Katkı: Projenin asıl amacı bu tohumlara ulaşmak ve koruma altına almaktır. Bu tohumlar, gelecekteki tarım faaliyetlerinde kullanılmak üzere saklanacaktır. |
|||||||
İP Sorumlusu |
|
||||||
İP Ekibi |
Unvanı, Adı Soyadı |
Projedeki Görevi (*) |
Sorumlu Olduğu İP No |
||||
|
|
|
|||||
|
|
|
|||||
Zir. Yük. Müh. Hüseyin ÇİMEN |
Tohumları koruma altına almak ve çimlendirmek için gerekli alt yapıyı hazırlamak. |
1-2-3 |
|||||
(*) İP ekibinde yer alan kişilerin görevleri (araştırmacı, danışman, teknik eleman vb.) yazılmalıdır.
İŞ PAKETİ TABLOSU |
|||||||
İP No |
2 |
Başlama Zamanı (Kaçıncı Ay) |
Mart-Mayıs |
Süresi (Ay) |
2 |
||
İP Adı |
Tohumları çimlendirmek için gerekli ortamları hazırlamak |
||||||
İP Amaç ve Hedefleri: Tohumları çimlendirmek için ekim yapmak ve fide gelişimini sağlamak |
|||||||
İP’nin Projenin Başarısına Yapacağı Katkı: Eldeki tohumları fide haline getirmek |
|||||||
İP Sorumlusu |
|
||||||
İP Ekibi |
Unvanı, Adı Soyadı |
Projedeki Görevi (*) |
Sorumlu Olduğu İP No |
||||
Zir. Yük. Müh. Hüseyin ÇİMEN |
Tohumları koruma altına almak ve çimlendirmek için gerekli alt yapıyı hazırlamak. |
1-2-3 |
|||||
Tek. İbrahim KANTARCI |
Fidelerin bakımı ve sulanması |
2 |
|||||
|
|
|
|||||
İŞ PAKETİ TABLOSU |
|||||||
İP No |
3 |
Başlama Zamanı (Kaçıncı Ay) |
Mayıs |
Süresi (Ay) |
1 |
||
İP Adı |
Üretilen sebze fidelerinin dağıtılması (İlgili üreticilere verilmesi) |
||||||
İP Amaç ve Hedefleri: Bu tohumlar çimlendirilmek üzere muhafaza altına alıncaktır. |
|||||||
İP’nin Projenin Başarısına Yapacağı Katkı: Atasal tohumların devamlılığın sağlanması bu fidelerin gelişmesine bağlıdır. |
|||||||
İP Sorumlusu |
|
||||||
İP Ekibi |
Unvanı, Adı Soyadı |
Projedeki Görevi (*) |
Sorumlu Olduğu İP No |
||||
Doç. Dr. Şener AKINCI |
Dağıtım işinin organizasyonu |
1-2-3 |
|||||
|
|
|
|||||
Zir. Yük. Müh. Hüseyin ÇİMEN |
Tohumları koruma altına almak ve çimlendirmek için gerekli alt yapıyı hazırlamak. |
1-2-3 |
|||||
- İŞ ZAMAN ÇİZELGESİ
Projenin tüm iş paketleri (İP) ve bunlar için planlanan takvim, iş-zaman çizelgesi halinde tabloda verilmelidir. Proje yönetimi programlarının çıktıları da bu tablo yerine kullanılabilir (Tablolar gerektiği kadar çoğaltılabilir).
Aylar |
|||||||||||||||||||||||||
İP No |
İP Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
1 |
Toplama |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
x |
x |
x |
2 |
Üretim |
|
|
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Dağıtım |
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
- BAŞARI ÖLÇÜTLERİ VE B PLANI
Projenin tam anlamıyla başarıya ulaşmış sayılabilmesi için her bir ana İP’nin hedefi, hedeflerin başarı kriterleri ve ölçütleri ile projenin başarısındaki önemi belirlenerek aşağıdaki tabloda verilmelidir. Ayrıca, ana iş paketlerinin başarıya ulaşılmasını olumsuz yönde etkileyebilecek risklerin neler olduğu ve bu risklerin projede öngörülen amaç ve hedeflere uygun bir şekilde yönetilmesi için B Planı belirlenmelidir.
BAŞARI ÖLÇÜTLERİ: Projenin tam anlamıyla başarıya ulaşmış sayılabilmesi için hangi iş ve işlemlerin ne ölçüde gerçekleşmesi gerektiği Çalışma Takvimi bölümündeki İş-Zaman Çizelgesinde yer alan her bir iş paketi için ayrı ayrı belirtilmelidir. Hazırlanan bu projenin başarılı sayılabilmesi için gerekli olan safhalar ve bu safhaların toplam başarı içerisindeki payı aşağıda verilmiştir. Projedeki tüm safhalar eksiksiz olarak yapıldığında proje başarılı olacaktır. Gerçekleştirilen safhalar itibariyle projenin başarı oranı belirlenecektir.
IP no |
Proje ilerleme basamakları |
Toplam başarı içerisindeki payı |
Toplam proje başarısındaki önemi |
1 |
Tohumların sağlanması |
%50 |
Projenin il ayağı tohumların sağlanmasıdır. |
2 |
Tohumların saklanması ve viyollere ekimi |
%30 |
Tohumların güvenli koşullarda saklanması ve ekiminin gerçekleşmesidir. |
3 |
Fide halindeki tohumların dağıtımı |
%30 |
Yetiştirilmiş tohumlar ancak bilinçli ve bu konunun öneminin farkındaki eğitilmiş çiftçilere verilecektir. |
|
|
|
|
|
Toplam |
%100 |
Ürün elde edilecek ve satılacaktır. |
B PLANI:
İP No |
İP Adı |
Başarı Ölçütleri (yüzde, sayı, ifade vb.) |
Projenin Başarısındaki Önemi (%) |
Risk Yönetimi |
|
İP için en önemli risk |
B Planı |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- ARAŞTIRMA OLANAKLARI
Projede Kullanılacak Mevcut Makine – Teçhizat Listesi |
|
Adı/Modeli |
Projede Kullanım Amacı |
Sera |
Tohumların viyollere ekimi ve büyütülmesi |
Eğitim kulübesi |
Tohumları yetiştirilmesi ve ürüne dönüşmesi için bilgi aktarımı ve çiftçilerin eğitimi |
|
|
- YAYGIN ETKİ
- PROGRAM AMAÇ VE HEDEFLERİNE KATKISI
Proje çıktı ve sonuçlarının, amaç ve hedeflerine ne tür ve hangi ölçüde katkı sağlayacağı kısa ve net cümlelerle ortaya konulmalıdır.
1. Elde edilecek ürünlerin ulusal pazarlarda denetimli ve belgeli olarak satılması. 2. Ürünlerin yeterli görülecek miktarlarının projenin devamı için alınması ve saklanması 3. Elde var olan diğer türlerin belirlenmesi için saha araştırması ve toplanması.. 4. Projenin gelişerek yaygınlaşması ve yerli tohum üretiminin ulusal çapta kullanımının teşvik edilmesi Bu amaçla Üniversite ve Belediye Köye hizmetler birimi ile başlatılan pilot çalışmanın önce il bazında yaygınlaşması için yardımcı olabilecek kamu kurum ve kuruluşların belirlenmesi ve diğer iller de benzeri at tohumlarının bulunması ve aynı yöntemlerle izlenecek üretim süreci sonunda projenin gelişerek yaygınlaşması sağlanacaktır.
|
- DİĞER YAYGIN ETKİLERİ
Proje başarıyla gerçekleştirildiği takdirde projeden patent, faydalı model, nitelikli akademik yayın, lisans, farklı bilim/teknoloji alanlarında kullanılabilme vb. ne gibi çıktı ve sonuçların elde edilebileceği kısa ve net cümlelerle ortaya konulmalıdır. Ayrıca, proje çıktı ve sonuçlarının ulusal ekonomiye ve toplumsal refaha yapabileceği katkılar ve sağlanabilecek yararlar belirtilmelidir.
Yaygın Etki Alanı |
Projenin Katkısı |
Akademik (Bildiri ve Makale, Personel Yetiştirme vb.) |
Çalışmanın ulusal ekonomiye katkısı ile ilgili bir makale hazırlanacaktır. |
Teknolojik ve/veya Sosyal (İlk Prototip Ürün, Faydalı Model, Patent, Lisans, Teknik Rapor vb.) |
TIGEM e yapılacak araştırmalar ile yeni tohumlar sağlanabilecektir. |
Ulusal Ekonomiye, Toplumsal Refaha Katkı |
Bölge çiftçilerinin gelir durumlarında iyileşme ve tarımsal istihdama rağbet oluşması |
Yeni Projeler Oluşturma Kabiliyeti |
Yeni tohumların bulunması için projeye katılan çiftçilerden katkı istenmesi ve araştırmaya katılımlarının artması |
- PROJE ÇIKTILARININ PAYLAŞIMI VE YAYILIMI
Proje faaliyetleri boyunca elde edilecek çıktıların ve ulaşılacak sonuçların ilgili paydaşlar ve potansiyel kullanıcılara ulaştırılması ve yayılmasına yönelik yapılacak toplantı, çalıştay vb. ne tür faaliyetler yapılacağı aşağıdaki tabloda belirtilmelidir.
Faaliyet adı (Toplantı, Çalıştay, Seminer vb.) |
Paydaş / Potansiyel Kullanıcılar |
Faaliyetin Gerçekleştirileceği Zaman ve Süresi |
Hasat öncesi çiftçiler ile birlikte yapılacak toplantı, Hasat zamanı gelecek ürün zamanı için seminer. |
Eğitimciler ve yöre çiftçileri |
İlk 6 ayda 2 günlük bilgilendirme toplantısı, Yıl sonunda seminer verilecektir. |
|
|
|
BÜTÇE ve GEREKÇESİ
GENEL BÜTÇE TABLOSU (TL)
Katkı Kaynağı |
Makine Teçhizat
|
Sarf Malzemesi
|
Hizmet Alımı
|
Seyahat
|
TOPLAM |
Talep Edilen Katkı |
50.000 TL |
10.400 00 TL |
|
|
60.400.00 |
Destekleyen Diğer Kuruluş Adı ve Katkısı |
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
|
|
|
|
Talep Edilen Toplam Bütçedeki Oranı (%) |
%100 |
%100 |
|
|
60.400.00 TL |
PKO’DAN TALEP EDİLEN BÜTÇE TABLOSU
Alınması Önerilen Makine – Teçhizat |
|||||
No |
Adı / Modeli (*) |
Alım Gerekçesi |
Miktarı |
Birim Fiyat |
Toplam Fiyat (TL) (**) (Vergiler ve Nakliye dahil) |
1 |
sera |
Üretimin çimlenme ve büyüme aşamalarının gerçekleşeceği yer |
1 |
15.000 |
15.000 |
2 |
Eğitim kulübesi |
Çiftçiye eğitim verilecektir. |
1 |
15.000 |
15.000 |
3 |
2 adet bungolow |
Çitfçi veya görevlilerin kalma yeri |
2 |
10.000 |
20.000 |
1 |
projeksiyon |
Sunumlarda kullanılacak |
1 |
4.000 |
4.000 |
1 |
Perde |
Sunumlarda kullanılacak |
1 |
1.000 |
1.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
|
55.000 |
||
Komisyondan Talep Edilen |
|
|
55.000 |
||
BAPKO-Onaylanan TOPLAM |
|
|
55.000 |
Her türlü kalıcı donanım, donanım parçaları, bilgisayar, bilgisayar aksamı vb. ile yazılım paketleri bu bölüme yazılır. Komisyonca desteklenen projeler için alınan ekipman ve teçhizat, Komisyon Başkanlığı ayniyat kaydını müteakip proje yürütücüsünün bağlı olduğu birimin ayniyat mutemedine zimmetlenir. Ancak, proje bitiminden sonra ilgili ekipman ve teçhizat tüm Üniversite Öğretim Elemanlarının kullanımına açıktır.
(*) Proforma faturadaki isim ile aynı olmalıdır.
(**) Proforma faturadaki toplam tutar ile aynı olmalıdır.
Alınması Önerilen Sarf Malzemesi |
|||||
No |
Adı |
Alım Gerekçesi |
Miktar |
Birim Fiyat |
Toplam Fiyat (TL) (Vergiler ve Nakliye dahil) |
1 |
Torf |
Çimlenme ortamı |
100 paket |
30 |
3000 |
2 |
Perlit |
Çimlenme ortamı |
5 çuval |
50 |
250 |
3 |
Viyol |
Çimlendirme |
1000 |
5 |
5000 |
4 |
Bel |
Toprağın karıştırılması |
5 |
100 |
500 |
5 |
Kürek |
Toprağın aktarılması ve doldurulması |
5 |
100 |
500 |
6 |
El küreği |
Viyollere toprağınve perlitin aktarılması |
5 |
50 |
250 |
7 |
Sulama hortumu |
Seranın ve viyollerin sulanması |
1 (150m) |
300 |
300 |
8 |
İnsektisit |
ilaçlama |
3 |
100 |
300 |
9 |
Fungusit |
İlaçlama |
3 |
100 |
300 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
|
|
||
Komisyondan Talep Edilen |
|
|
|
||
BAPKO-Onaylanan TOPLAM |
|
|
10.400.00 |
Deney gereçleri, hayvanlar, ayrı ayrı belirtilerek kimyasal maddeler, cam malzemeler, gazlar, metaller, elektronik sarf malzemeleri, bilgisayar sarf malzemeleri, kırtasiye vb gibi kullanılarak tüketilecek gereçler ile proje süresince kullanıldıktan sonra elden çıkacak olan malzemeler bu bölüme yazılır ve demirbaşa kaydedilmez. Bu bölümü yukarıda belirtilen genel başlıklar ile düzenleyiniz. Tüm sarf malzemesi için proforma fatura sunulmalıdır.
Hizmet Alımı |
||||||
No |
Mahiyeti |
Nereden/Kimden Alınacağı |
Alım Gerekçesi |
Miktar |
Birim Fiyat |
Toplam Fiyat(TL) (Vergiler Dahil) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
|
|
|||
Komisyondan Talep Edilen |
|
|
|
|||
BAPKO-Onaylanan TOPLAM |
|
|
|
Danışmanlık, analiz, basım giderleri vb gibi belli bir ücret karşılığında yaptırılacak olan iyi tanımlanmış işler bu bölüme yazılır.Tüm hizmet alımları yukarıdaki listede verilmelidir ve proforma fatura sunulmalıdır.
Seyahat Giderleri (Yolluk) |
||||||
NO |
Türü (Yurtiçi-Yurtdışı) |
Nereden Nereye |
Araç (Otobüs,Uçak) |
Süresi (Gün) |
Birim Fiyat TL |
Tutarı TL |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
|
|||
|
Komisyondan Talep Edilen BAPKO-Onaylanan TOPLAM |
|
|
Veri toplama, yerinde inceleme, arazi çalışması vb gibi araştırmayla doğrudan ilgili amaçlarla yapılması planlanan yurt içi yolluklar bu bölüme yazılır. Proje kapsamında Uluslararası kongre, konferans ve sempozyumlarda bildiri sunmak amacıyla yurtdışı yolluk ve yevmiyeler bu bölüm içinde değerlendirilir. Yolluk gerekçesi Araştırma Materyali ve Yöntem Bölümü’nde verilmelidir. Yurt içi ve/veya yurt dışı bilimsel etkinliklere katılım için verilecek toplam destek miktarı, bulunulan takvim yılı için D tipi proje limitleri kadardır.
BÜTÇE KULLANIM PLANI (*)
Projede Önerilen
Dönem |
Aylar |
Makina Teçhizat |
Sarf Malzemesi |
Hizmet Alımı |
Seyahat |
Toplam |
-1- |
1-6 aylar |
15.000 |
5.000 |
|
|
|
-2- |
7-12 aylar |
40.000 |
3.400 |
|
|
|
-3- |
13-18 aylar |
|
2.000 |
|
|
|
-4- |
19-24 aylar |
|
|
|
|
|
Toplam |
55.000 |
10.400 |
|
|
|
10
PROJEDE BULUNAN ARAŞTIRMACILARIN ÖZGEÇMİŞLERİ
Projede bulunan araştırmacıları özgeçmişleri aşağıdaki Tabloda sunulan biçimde veya ARBİS (https://arbis.tubitak.gov.tr) üzerinden alınan bilgilerin sunulması şeklinde verilmelidir. Her bir araştırmacı için ayrı ayrı sunulmalıdır.
Adı Soyadı |
Prof. Dr. Şener AKINCI |
Doğum Yılı: |
18.05.1962 |
Yazışma Adresi : |
Marmara Üniversitesi Doğa Bitkileri ve Su Ürünleri Araştırma ve Uygulama Merkezi Ziverbey Kadıköy 34722 Istanbul |
Telefon : |
0216 337 16 01 |
Faks : |
0216 337 16 01 |
e-posta : |
akinci@marmara.edu.tr |
EĞİTİM BİLGİLERİ
Ülke |
Üniversite |
Fakülte/Enstitü |
Öğrenim Alanı |
Derece |
Mezuniyet Yılı |
U.K |
Sheffield |
Dep. Of Animal and Plant Sci. |
Bitki Fizyolojisi |
Ph.D |
1997 |
AKADEMİK/MESLEKTE DENEYİM
Kurum/Kuruluş |
Ülke |
Şehir |
Bölüm/Birim |
Görev Türü |
Görev Dönemi |
Marmara Üniversitesi |
Türkiye |
İst. |
Fen_Ed. Fak. Biyoloji |
Öğr. Üyesi |
1985- halen |
UZMANLIK ALANLARI
Uzmanlık Alanları |
Bitki Fizyolojisi, Bitki Stres Fizyolojisi, Humik asitler, Bitki beslenmesi |
DİĞER AKADEMİK FAALİYETLER
Son Bir Yılda Uluslararası İndekslere Kayıtlı Makale/Derleme İçin Yapılan Danışmanlık Sayısı |
10 |
|||
Son Bir Yılda Projeler İçin Yapılan Danışmanlık Sayısı |
3 |
|||
Yayınlara Alınan Toplam Atıf Sayısı |
377 |
|||
Danışmanlık Yapılan Öğrenci Sayısı |
Tamamlanan |
Devam Eden |
||
Yüksek Lisans |
11 |
2 |
||
Doktora |
1 |
1 |
||
Uzmanlık |
||||
Diğer Faaliyetler (Eser/görev/faaliyet/sorumluluk/olay/üyelik vb.) |
Dobisu Müdürü |
|||
Adı Soyadı |
Hüseyin ÇİMEN |
Doğum Yılı: |
24.11.1964 |
Yazışma Adresi : |
Marmara Üniversitesi Doğa Bitkileri ve Su Ürünleri Araştırma ve Uygulama Merkezi Ziverbey Kadıköy 34722 Istanbul |
Telefon : |
0216 337 16 01 |
Faks : |
0216 337 16 01 |
e-posta : |
hcimen@marmara.edu.tr |
EĞİTİM BİLGİLERİ
Ülke |
Üniversite |
Fakülte/Enstitü |
Öğrenim Alanı |
Derece |
Mezuniyet Yılı |
Türkiye |
Marmara Üni. |
Fen Bilimleri Ens. |
Parazit Bitkiler |
Yüksek Lisans |
1998 |
AKADEMİK/MESLEKTE DENEYİM
Kurum/Kuruluş |
Ülke |
Şehir |
Bölüm/Birim |
Görev Türü |
Görev Dönemi |
Marmara Üniversitesi |
Türkiye |
İstanbul |
Dobisu |
Ziraat Mühendisi |
1993-Halen |
UZMANLIK ALANLARI
Uzmanlık Alanları |
Tarla Bitkileri / Su Analizi / Bitki Yetiştirme / Organik Tarım |
2013-2017 YILLARI ARASINDA KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ, KANDIRA BELEDİYESİ VE MARMARA ÜNİVERSİTESİ DOĞA BİTKİLERİ VE SU ÜRÜNLERİ ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ İLE BİRİRİLEN ORTAK PROJELER
DOĞA BİTKİLERİ VE SU ÜRÜNLERİ ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ PROJE FAALİYET RAPORLARI
2013 YILI PROJELERİ
1-1-PROJENİN ADI
EKONOMİK DEĞERİ YÜKSEK GÖL SOĞANI (Leucojum aestivum) TIBBİ BİTKİSİ ÜRETİM PROJESİ
2-PROJEDEN SORUMLU KİŞİLER/KURULUŞLAR
2.1- Marmara Üniversitesi Doğa Bitkileri ve Su Ürünleri Araştırma ve
Uygulama Merkezi
Projenin hazırlanması,uygulanması ve uygulama sonrası takibi
2.2- Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı Köye
Hizmet Şube Müdürlüğü
3-PROJE SÜRESİ: 3 yıl
3.1-Başlama tarihi :Haziran 2013
3.2-Bitiş tarihi :Eylül 2016
4-PROJE UYGULAMA YERİ : M.Ü.DOBİSU Kandıra/Sarısu Birimi
5-PROJENİN KONUSU : Ekonomik ve tıbbi değeri olan bitkiler
İle Geleneksel Yöntemlerle yetiştirilen sebze tohumlarının çoğaltılması
2-1-PROJENİN ADI
GELENEKSEL TOHUMLARIMIZIN ÜRETİM PROJESİ
2-PROJEDEN SORUMLU KİŞİLER/KURULUŞLAR
2.1- Marmara Üniversitesi Doğa Bitkileri ve Su Ürünleri Araştırma ve
Uygulama Merkezi
Projenin hazırlanması,uygulanması ve uygulama sonrası takibi
2.2- Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı Köye
Hizmet Şube Müdürlüğü
3-PROJE SÜRESİ: 3 yıl
3.1-Başlama tarihi :Haziran 2013
3.2-Bitiş tarihi :Eylül 2016
4-PROJE UYGULAMA YERİ : M.Ü.DOBİSU Kandıra/Sarısu Birimi
5-PROJENİN KONUSU : Ekonomik ve tıbbi değeri olan bitkiler
İle Geleneksel Yöntemlerle yetiştirilen sebze tohumlarının çoğaltılması
2014 YILI PROJELERİ
1-1-PROJENİN ADI
EKONOMİK DEĞERİ YÜKSEK GÖL SOĞANI (Leucojum aestivum) TIBBİ BİTKİSİ ÜRETİM PROJESİ
2-PROJEDEN SORUMLU KİŞİLER/KURULUŞLAR
2.1- Marmara Üniversitesi Doğa Bitkileri ve Su Ürünleri Araştırma ve
Uygulama Merkezi
Projenin hazırlanması,uygulanması ve uygulama sonrası takibi
2.2- Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı Köye
Hizmet Şube Müdürlüğü
3-PROJE SÜRESİ: 3 yıl
3.1-Başlama tarihi :Haziran 2013
3.2-Bitiş tarihi :Eylül 2016
4-PROJE UYGULAMA YERİ : M.Ü.DOBİSU Kandıra/Sarısu Birimi
5-PROJENİN KONUSU : Ekonomik ve tıbbi değeri olan bitkiler
İle Geleneksel Yöntemlerle yetiştirilen sebze tohumlarının çoğaltılması
2-1-PROJENİN ADI
GELENEKSEL TOHUMLARIMIZIN ÜRETİM PROJESİ
2-PROJEDEN SORUMLU KİŞİLER/KURULUŞLAR
2.1- Marmara Üniversitesi Doğa Bitkileri ve Su Ürünleri Araştırma ve
Uygulama Merkezi
Projenin hazırlanması,uygulanması ve uygulama sonrası takibi
2.2- Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı Köye
Hizmet Şube Müdürlüğü
3-PROJE SÜRESİ: 3 yıl
3.1-Başlama tarihi :Haziran 2013
3.2-Bitiş tarihi :Eylül 2016
4-PROJE UYGULAMA YERİ : M.Ü.DOBİSU Kandıra/Sarısu Birimi
5-PROJENİN KONUSU : Ekonomik ve tıbbi değeri olan bitkiler
İle Geleneksel Yöntemlerle yetiştirilen sebze tohumlarının çoğaltılması
2015 YILI PROJELERİ
1-1-PROJENİN ADI
EKONOMİK DEĞERİ YÜKSEK GÖL SOĞANI (Leucojum aestivum) TIBBİ BİTKİSİ ÜRETİM PROJESİ
2-PROJEDEN SORUMLU KİŞİLER/KURULUŞLAR
2.1- Marmara Üniversitesi Doğa Bitkileri ve Su Ürünleri Araştırma ve
Uygulama Merkezi
Projenin hazırlanması,uygulanması ve uygulama sonrası takibi
2.2- Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı Köye
Hizmet Şube Müdürlüğü
3-PROJE SÜRESİ: 3 yıl
3.1-Başlama tarihi :Haziran 2013
3.2-Bitiş tarihi :Eylül 2016
4-PROJE UYGULAMA YERİ : M.Ü.DOBİSU Kandıra/Sarısu Birimi
5-PROJENİN KONUSU : Ekonomik ve tıbbi değeri olan bitkiler
İle Geleneksel Yöntemlerle yetiştirilen sebze tohumlarının çoğaltılması
2-1-PROJENİN ADI
GELENEKSEL TOHUMLARIMIZIN ÜRETİM PROJESİ
2-PROJEDEN SORUMLU KİŞİLER/KURULUŞLAR
2.1- Marmara Üniversitesi Doğa Bitkileri ve Su Ürünleri Araştırma ve
Uygulama Merkezi
Projenin hazırlanması,uygulanması ve uygulama sonrası takibi
2.2- Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı Köye
Hizmet Şube Müdürlüğü
3-PROJE SÜRESİ: 3 yıl
3.1-Başlama tarihi :Haziran 2013
3.2-Bitiş tarihi :Eylül 2016
4-PROJE UYGULAMA YERİ : M.Ü.DOBİSU Kandıra/Sarısu Birimi
5-PROJENİN KONUSU : Ekonomik ve tıbbi değeri olan bitkiler
İle Geleneksel Yöntemlerle yetiştirilen sebze tohumlarının çoğaltılması
3-1-PROJENİN ADI
ZARARLI BÖCEKLER İLE DOĞAL VE BİTKİSEL MÜCADELE YÖNTEMLERİNİN BULUNMASI VE ETKİLERİNİN İNCELENMESİ
2-PROJEDEN SORUMLU KİŞİLER/KURULUŞLAR
2.1- Marmara Üniversitesi Doğa Bitkileri ve Su Ürünleri Araştırma ve
Uygulama Merkezi
Projenin hazırlanması,uygulanması ve uygulama sonrası takibi
2.2- Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı Köye
Hizmet Şube Müdürlüğü
3-PROJE SÜRESİ: 2 yıl
3.1-Başlama tarihi :Haziran 2015
3.2-Bitiş tarihi :Eylül 2017
4-PROJE UYGULAMA YERİ : M.Ü.DOBİSU Kandıra/Sarısu Birimi
5-PROJENİN KONUSU : Zararlılar ile doğal yollar ve bitkisel çözeltilerle
Mücadele yollarının araştırılması
1- Faaliyet ve Proje Bilgileri
Fen-Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü ile Atatürk Eğitim Fakültesi Biyoloji öğretmenliği bölümü öğrencilerinin katılımı ile her yıl düzenlenmekte olan çevre ve ekoloji çalıştayı Covit-19 pandemisi nedeniyle gerçekleştirilememiştir.
1.1. Faaliyet Bilgileri
FAALİYET TÜRÜ |
SAYISI |
Sempozyum ve Kongre |
|
Konferans |
|
Panel |
|
Seminer |
|
Açık Oturum |
|
Söyleşi |
|
Tiyatro |
|
Konser |
|
Sergi |
|
Turnuva |
|
Teknik Gezi |
|
Eğitim Semineri |
|
|
|
- Yayınlarla İlgili Faaliyet Bilgileri
İndekslere Giren Hakemli Dergilerde Yapılan Yayınlar
YAYIN TÜRÜ |
SAYISI |
Uluslararası Makale |
|
Ulusal Makale |
|
Uluslararası Bildiri |
|
Ulusal Bildiri |
|
Kitap |
|
- Üniversiteler Arasında Yapılan İkili Anlaşmalar
ÜNİVERSİTE ADI |
ANLAŞMANIN İÇERİĞİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4. Proje Bilgileri
Bilimsel Araştırma Proje Sayısı |
|||||
PROJELER |
2020 YILI |
||||
Önceki Yıldan Devreden |
Yıl İçinde Eklenen Proje |
Toplam |
Yıl İçinde Tamamlanan Proje |
Toplam Ödenek YTL |
|
DPT |
|
|
|
|
|
TÜBİTAK |
|
|
|
|
|
A.B. |
|
|
|
|
|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ |
|
|
|
|
|
DİĞER |
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
|
|
|
|
2- Performans Sonuçları Tablosu
- Performans Sonuçlarının Değerlendirilmesi
- Performans Bilgi Sisteminin Değerlendirilmesi
- Diğer Hususlar
IV- KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
A- Üstünlükler
- Resmi ve özel kuruluşlara hizmet verecek Su ve toprak analizi yapacak laboratuvara sahip olmak.
- Piyasada tercih edilen bir laboratuvar olmamız.
- Kurum dışı resmi kuruluşlarla ortaklaşa projeler yapmak.(organik tarım, kerevit üretimi vb.)
- Öğrencilere arazide teknik geziler düzenlenmesi
- Yöre çiftçi ve üreticilerine eğitim verilmesi
B- Zayıflıklar
- Laboratuvarın akreditasyonunun eksik olması
2- Cihaz yetersizliğinden dolayı geniş kapsamlı analiz yapılamaması.
3- Laboratuvar alanının fiziki yetersizliği.
4-Teknik personel yetersizliği
5- Merkeze kadro verilmemesi.
6- Merkezimizin çalışma konularıyla ilgili tüm yayınların temin edilememesi.
C- Değerlendirme
-Merkez, bulunduğu alandaki fiziksel imkânsızlıklar ve eleman yetersizliğine rağmen oldukça verimli sayılabilecek çalışmalar yürütmektedir
V- ÖNERİ VE TEDBİRLER
Merkezimizin bağımsız bir binada hizmet vermesi gerekmektedir. Yeni yapılacak bir binada; Toprak ve su, analizlerinin ulusal ve uluslararası standartlarda yapılabilmesine olanak sağlayan ve tüm modern cihazlara sahip bir laboratuvar kurulması, diğer bir kısmında bitki yetiştirme odaları ve her türlü ekstraksiyonların elde edilebileceği araştırma laboratuvarı kurulması, bir başka bölümde su ürünlerine yönelik deneme üretimi yapılacağı içinde su havuzlarının bulunacağı bir laboratuvar inşaatına gerek duyulmaktadır. Merkezimizin gelişmesi için gerekli cihazları ile kalifiye personel takviyesine mutlak suretle gerek duyulmaktadır.
İÇ KONTROL GÜVENCE BEYANI
Harcama yetkilisi olarak yetkim dahilinde;
Bu raporda yer alan bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu beyan ederim.
Bu raporda açıklanan faaliyetler için idare bütçesinden harcama birimimize tahsis edilmiş kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanıldığını, görev ve yetki alanım çerçevesinde iç kontrol sisteminin İdari ve Mali kararlar ile bunlara ilişkin işlemlerin yasallık ve düzenliliği hususunda yeterli güvenceyi sağladığını ve harcama birimimizde süreç kontrolünün etkin olarak uygulandığını bildiririm.
Bu güvence, harcama yetkilisi olarak sahip olduğum bilgi ve değerlendirmeler, iç kontroller, iç denetçi raporları ile Sayıştay raporları gibi bilgim dahilindeki hususlara dayanmaktadır.
Burada raporlanmayan, idarenin menfaatlerine zarar veren herhangi bir husus hakkında bilgim olmadığını beyan ederim. (Yer-Tarih)
PROF. DR. ŞENER AKINCI
Müdür
Bu sayfa Doğa Bitkileri ve Su Ürünleri Araştırma ve Uygulama Merkezi tarafından en son 28.11.2023 15:29:50 tarihinde güncellenmiştir.